Barcelona/Linz — Światowa Organizacja Zdrowia (World Health Organization — WHO) zbadała mobilne usługi medyczne w 112 krajach. Według 40 procent agencji rządowych „niepewny efekt oszczędnościowy” jest jedną z głównych przeszkód w implementacji usług mHealth.
Amerykański instytut badawczy Juniper Research skorzystał z okazji i obliczył potencjalne oszczędności wynikające ze stosowania rozwiązań mHealth. Wyniki były zadziwiające — za kilka lat systemy medyczne na całym świecie pozwoliłyby zaoszczędzić nawet 4,4 miliarda euro rocznie.Podczas badań zidentyfikowano pięć zastosowań systemu, które mogłyby się do tego przyczynić. Są to: zarządzanie leczeniem chorób przewlekłych, dokładniejsze przestrzeganie wytycznych dotyczących przyjmowania leków, monitorowanie bezpieczeństwa z funkcją alarmu, łatwy dostęp do informacji zdrowotnych i ogólnych usług podtrzymujących dobry stan zdrowia, takich jak ćwiczenie pamięci i mobilne porady żywieniowe.
Autorzy badania wykazali również, że podstawowym warunkiem sukcesu jest zaakceptowanie przez społeczeństwo rozwiązań technologicznych. W związku z tym, że
z elektronicznych usług medycznych (e-health) korzystają głównie osoby starsze, usługi muszą być proste w użyciu. W centrum uwagi znajduje się więc łatwość obsługi.
„Powszechnie wiadomo, że najdroższe są leki nieprzyjmowane” — mówi Eveline Pupeter, właścicielka i dyrektor naczelna firmy emporia. Właśnie dlatego ta austriacka firma specjalizująca się w produkcji prostych urządzeń ukierunkowanych na użytkownika zaprezentowała podczas wystawy MWC w Barcelonie pierwszy telefon z funkcją przypominania o zażyciu leków.
Dowodem tego, że emporia wcześnie rozpoznaje trendy, są też dostępne w nowym telefonie funkcja połączeń alarmowych firmy emporia i czujnik upadku. Dzięki czujnikom przyspieszenia telefon potrafi wykryć, że użytkownik upadł. W takim przypadku natychmiast rozpoczyna procedurę alarmową. Jeśli alarm okaże się fałszywy, procedura zostanie zatrzymana w ciągu pięciu sekund.
Producenci stale skupiają się na użytkownikach, czego efektem są również odpowiednie funkcje związane z ćwiczeniem czynności umysłowych. Wraz z firmą Plejaden, która od ponad dziesięciu lat pracuje nad problemem demencji, emporia opracowała gry na telefon komórkowy związane z bezpieczeństwem na drodze. Dzięki tym aplikacjom można ćwiczyć umysł w sposób prosty i skuteczny.
emporia Telecom:
Emporia Telecom to założona w 1991 roku prywatna firma, która opracowuje, produkuje i sprzedaje telefony komórkowe dla konsumentów w wieku 60 lat i powyżej. Emporia Telecom jest synonimem prostej komunikacji bez barier. Zamiast natłoku funkcji klienci zyskują łatwiejsze kontakty z bliskimi. Dział badań i rozwoju emporia, zatrudniający jedną trzecią ze 120-osobowego personelu firmy, wykorzystuje technologię do uproszczenia skomplikowanych procesów, aby komunikacja była przystępna dla każdego. Wszystko to wyłącznie po to, by zaspokoić potrzeby pokolenia seniorów. Produkty firmy Emporia zdobyły wiele nagród na całym świecie i są cenione w skali międzynarodowej. Emporia Telecom, austriacka firma z siedzibą w Linz, to globalny lider rynkowy i technologiczny w segmencie telefonów komórkowych dla starszych osób. Produkty emporia dostępne są już w 30 krajach. Więcej informacji można uzyskać pod adresem www.emporia.eu.
Kontakt dla mediów
Anna Koper
Senior Account Executive
Agencja 21
tel. +48 22 511 13 85
E-mail: anna.koper@agencja21.pl
Link do strony artykułu: https://wm5.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/uslugi-mhealth